05.02.2025


      Питання інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір є надзвичайно актуальним, особливо у контексті тих змін, які на сьогодні відбуваються в освіті. Кожна дитина, незалежно від своїх особливостей - фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних чи мовних, повинна мати можливість реалізувати своє право на навчання в будь-якому типі освітнього закладу і отримати при цьому гідну та якісну освіту.     

     У відповідності до наказу департаменту освіти Вінницької міської ради від 22.11.2024 року    №454  відповідно до плану роботи Департаменту освіти міської ради на 2024 рік, з метою інформування та проведення роз’яснювальної роботи серед вихованців, батьків та педагогічних працівників з питань інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами з 02.12.2024 р. по 06.12.2024 р. в КЗ «ЗДО «Калинка» ВМР» було проведено тижневик «Рівний рівному». Для тижневика розроблено та реалізовано   заходи за трьома напрямками діяльності:

  • робота з дошкільниками;
  • робота з батьками;
  • робота з працівниками закладу.

 Робота з дошкільниками.

  Впродовж тематичного тижня з вихованцями було організовано роботу, а саме:  заняття:  «Ми різні –ми схожі», «Емоції та ситуації», «Кожен з нас особливий», «Добрі справи, гарні вчинки», «Дерево доброти», «Ми всі різні –ми всі рівні», «Подай руку допомоги», «Друзів май та їх поважай»;

дидактичні ігри: «Квітка вчинків», «Згода, незгода, оцінка», «Що таке добре, що таке погано»; бесіди: «Діти з особливими потребами», «Що таке толерантність», «Хто прийде на допомогу», «Чи схожий я на іншого?», «У єдності – сила», «П’ять добрих слів», «Хто такі сонячні діти»;  художні твори: «Ведмедик» А. Барто, «Кривенька качечка»; «Як Сергійко навчився жаліти» В. Сухомлинський; «Хлопчик-мізинчик», «Як сосна за добро відплатила». А також дітки з цікавістю переглядали  відеоматеріали: М/ф «Про Діму», м/ф  про дружбу «Мотузки», м/ф про дружбу і толерантність, казка «Соловейко з одним крилом»; м/ф «Таємниця Маеля: історія про інакшість»

 Робота з батьками.

   Робота з батьківським колективом  спрямовувалась на об’єднання зусиль дитячого садка і батьків з інклюзивної освіти дітей :  «Діти з особливими освітніми потребами: особливості психічного розвитку», «Якщо в сім’ї народилась дитина з особливими потребами», «Соціалізація дитини з особливими освітніми потребами: індивідуальний підхід та етапи соціалізації», «Як говорити з дітьми про інклюзію».

Запропоновано для домашнього перегляду фільми: «Зірочки на Землі» « Та, що створила чудо», «Я-Сем».

 Робота з персоналом.

 Для колективу було проведено  психологічні  тренінги  на тему: «Можливості обмежені, таланти – безмежні» та «Безбар’єрність»

Узагальнюючи матеріали з даної теми, вихователі підготували папку-пересувку «Формування навичок самообслуговування у дітей з ООП»».

У рамках тижневика педагоги, діти та батьки ознайомилися з принципами та завданнями інклюзивного навчання, методами виховання у дошкільників почуття добра, милосердя, чуйності до дітей з особливими освітніми потребами.


07.01.2025 | Перег. 7 | Ком. 0 | Категорія: З днем Знань